A Portugáliában, Anadiában zajló Junior és U23-as Pálya Európa-bajnokságon egy több mint húszesztendős korosztályos abszolút magyar rekord dőlt meg Antal Zsuzsanna jóvoltából, továbbá felállításra majd megdöntésre került az ifjúsági női repülőrajtos időfutam fedettpályás rekordja.

Pálya Eb, Anadia - 2014: új 500 méteres ifi abszolút magyar csúcs

Pálya Eb, Anadia – 2014: új 500 méteres ifi abszolút magyar csúcs

Július 22-én került sor az ifjúsági nők repülőversenyére, ahol hazánkat – és a BVSC-Zugló csapatát – Antal Zsuzsanna és Borissza Johanna Kitti képviselte. A kvalifikációs futamban Johanna 12,767”-es eredményével beállította a 200 méteres repülőrajtos időfutam fedettpályás ifjúsági női alapcsúcsát (korábban fedett pályán nem volt ilyen regisztrált időeredmény ebben a korcsoportban és ebben a számban), majd Zsuzsi ugyanebben a futamban ezt 12,691”-re javította. Az abszolút ifjúsági női 200 méteres csúcsot továbbra is Pataki Ibolya tartja, aki 1994-ben Quitóban, nyitott pályán 12,45”-et teljesített.

Antal Zsuzsanna - sprint kvalifikáció

Antal Zsuzsanna – sprint kvalifikáció

Július 24-én az ifjúsági nők 500 méteres állórajtos időfutamában Antal Zsuzsanna 38,357”-es időeredményt ért el, ami új fedett pályás női ifjúsági csúcs, és egyben új abszolút női ifjúsági csúcseredmény is. A korábbi fedettpályás rekordot Tóth Evelin tartotta, aki 2006-ban Bécsben 43,381”-et teljesített. Az abszolút ifjúsági női csúcsot ebben a számban mindeddig Pataki Ibolya tartotta, aki 1993-ban a Millenárison 40,03”-at futott.

Pataki Ibolya és Borissza Johanna Kitti

Pataki Ibolya és Borissza Johanna Kitti

A fentiekkel kapcsolatosan érdemes megemlíteni, hogy a körülményes megfogalmazás mögött az áll, hogy a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség pillanatnyilag háromféle csúcseredményt tart számon az egyes pálya időfutam számokban. Fedett- és nyitott pályás csúcsot, valamint legjobb hazai eredményt, ami egyéb pálya híján a Millenárison futott legjobb időket jelöli. Ezzel szemben világcsúcsok tekintetében az UCI már jó ideje csak abszolút csúcsokat tart számon, sem a pálya burkolatának anyaga, sem a pálya fedett- avagy nyitott volta, sem pedig annak tengerszint feletti magassága szerint nem osztályoznak már (mindegyikre volt példa korábban).

Letölthető dokumentumok: